On our way to Linares - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu On our way to Linares - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu

On our way to Linares

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Maart 2014 | Spanje, Linares

De hele week voor vertrek stond in het teken van onze reis naar Spanje. Maandags hebben we een prettige ouderavond. We vertellen enthousiaste ouders en leerlingen over Linares, een oud mijnstadje in het midden van Spanje. De rest van de week koop ik kadootjes en vul ik mijn koffer. Dat is best lastig want we mogen maar 15 kg meenemen. Gelukkig wel 10 kg handbagage. Dus komen we toch nog uit op 25 kg! Ondanks dat krijg ik vandaag wel inpakstress: koffer te zwaar, handbagage past niet in mijn rugzak. Gelukkig herinnerde ik me nog dat ik ooit een 'kabinekoffer' gekocht had. Ook deze is zo gevuld want wie koopt er nu 2 paar pantoffels voor de kinderen van Nardi....? Alle leerlingen zijn op tijd op school. We vertrekken ruim op tijd ivm de 'nucleaire verkeersdrukte' rond Rotterdam. Na vele knuffels en wat tranen stappen de leerlingen de bus in. We houden wel een paspoortcontrole. Het zou je toch maar gebeuren dat er een paspoort ontbreekt... De reis loopt voorspoedig. Er is maar een kleine omweg bij Rotterdam. Ruim op tijd komen we bij Rotterdam Airport aan. Arno en ik controleren de bus, als de leerlingen uit de bus stappen. Oeps! We vinden een paspoort... Gelukkig op tijd gevonden! Leerlingen (en wij ook) krijgen tot kwart voor 2 vrije tijd. We drinken wat in het restaurant. We hebben uitzicht op de vliegtuigen en de Amerikaanse (gevechts?) helikopters. Rond 2 uur gaan we inchecken: eerst 3ja en dan 3jb. Controle gaat in eerste instantie vlot. Wel worden er toch nog wat vloeistoffen in de handbagage gevonden en weg gegooid. Het duurt een tijdje voordat 3jb eraan komt. Ik vraag één van de dames waarom het zolang duurt. Tot onze grote schrik blijkt dat er toch een paspoort kwijt geraakt is. Tas en koffer worden overhoop gehaald, maar paspoort wordt niet gevonden. Vanaf 'de andere kant' geef ik nog aanwijzingen waar het paspoort eventueel nog zou kunnen liggen. Alle hulde aan het personeel van Rotterdam airport. Wat een hulp van hun kant! Het paspoort wordt niet gevonden en Robbin gaat samen met de leerling naar de marechaussee voor een voorlopig paspoort. Arno, 3ja en ik zien aan de andere kant Angela Merkel aankomen met haar regeringsvliegtuig. Binnen no time vertrekt ze naar Den Haag. 3jb, Philou, Kirsten en Robbin zijn op tijd voor onze vlucht. Het is altijd dikke pret om met leerlingen te vliegen, vooral vanwege hun reacties bij bijvoorbeeld turbulentie. We komen op tijd aan in Madrid. We hebben klein oponthoud vanwege het onwel worden van een meisje. Gelukkig knapt ze al snel op. We beginnen nu aan het laatste deel van onze reis in het donker. We zien buiten niets en in de bus brandt geen enkel lampje. We stoppen onderweg bij een wegrestaurant. Hier eten we de allersmerigste en duurste frieten ooit. 6 euro voor slappe hap frieten. We zijn opgelicht waar we bij stonden. Om half 12 komen we in Linares aan op het Plaza Santa Margarita. Wat een warm welkom van al onze Spaanse vrienden. Het voelt als thuis komen!

  • 25 Maart 2014 - 20:46

    Mascha :

    Bonjour, wat fijn zo'n goede start! Have fun!

  • 25 Maart 2014 - 21:16

    Cornelieke:

    Hola! Leuk weer zo'n reisverslag. We gaan weer tien dagen meeleven en genieten. Veel plezier.

  • 25 Maart 2014 - 22:25

    Caroline:

    Leuk om te lezen! Geniet ervan Laura!

  • 25 Maart 2014 - 22:34

    Tineke:

    Leuk om jullie te volgen !!

  • 25 Maart 2014 - 23:41

    Jacqueline :

    Na wat hindernissen, toch nog een goede afsluiting van jullie eerste dag! Veel plezier! Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Linares

UItwisseling 2014

Op 17 maart vertrek ik weer met een groep leerlingen naar Spanje, Linares.

Recente Reisverslagen:

02 April 2014

Afscheid

01 April 2014

Laatste schooldag

31 Maart 2014

Nerja

30 Maart 2014

Eetwisseling

29 Maart 2014

Carzola
Laura

Op 24 maart 2014 ga ik weer voor 10 dagen op uitwisseling naar Spanje, Linares, met een groep leerlingen.

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 944
Totaal aantal bezoekers 7089

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 02 April 2014

UItwisseling 2014

Landen bezocht: