Nerja - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu Nerja - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu

Nerja

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Maart 2014 | Spanje, Linares

Vanmorgen zitten we al om 6 uur in de bus op weg naar het zuiden, naar Nerja. De leerlingen moeten eigenlijk heel moe zijn, maar daar merken we niet veel van, ze zijn enorm uitgelaten en vooral erg luidruchtig. Eten en drinken liggen weer onder in de bus. Lastig, maar gelukkig wordt er al snel weer even gestopt. Dit keer worden we niet 'afgezet'.
Nerja is een mooi kustplaatsje met een mooie druipsteengrot. 3ja bezoekt eerst de grot en 3jb het museum in het plaatsje zelf. De grot is prachtig. De uitleg met gids wat lastig, aangezien ze alleen maar Spaans spreekt en beide groepen stil moeten zijn bij de uitleg. Nathalia doet goed haar best om alles zo uitgebreid mogelijk te vertalen, maar ik merk zelf ook dat ik als snel afhaak. We zijn niet stil genoeg en krijgen al gauw een standje dat de gids ermee gaat stoppen en wij de grot moeten verlaten. Gelukkig houden we het een uur vol en zijn we, ondanks de mooie grot, blij dat we weer buiten zijn en weer gewoon kunnen praten. We kunnen niet naar onze eigen bus met tassen (met eten) want om onverklaarbare reden zit 3jb ineens in onze bus en die staat weer in Nerja zelf. Hoop over en weer bellen, vage antwoorden, hoop Spaans gemopper en ineens zitten we weer in de bus en gaan we ook naar 'beneden'. Op de parkeerplaats wordt er gewisseld van bus en gaan we ineens naar een andere (gratis?) parkeerplaats aan de andere kant van Nerja. Kortom heel vaag. Nu zijn wij aan de beurt om naar het museum te gaan. We hadden van de andere groep al gehoord dat de gids daar ook alleen maar Spaans spreekt en ook niet erg aardig is. Nahtalia kent de weg in Nerja niet en moet verschillende keren vragen waar het museum is. 'Gelukkig' houden we maar 45 minuten voor het museum over. Het is best een mooi museum maar het is wel lastig om zo lang je mond te moeten houden. Alleen maar naar Spaans luisteren en als je even je mond open doet, kreeg je al een standje. Hierna hebben we vrije tijd en kunnen we van het mooie Nerja genieten. De meeste leerlingen gaan eerst naar het strand en wij gaan natuurlijk eerst ... eten.
De terugreis verloopt weer met een hoop lawaai. Wanneer zijn de leerlingen nu moe? Wij komen uitgeteld om 21 uur thuis.