Carzola - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu Carzola - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu

Carzola

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Maart 2014 | Spanje, Linares

Na een goede nachtrust gaan we vandaag op stap met Nathalia. José en Nardi hebben, jammergenoeg, koorrepetitie. Om 10 uur staat ze alweer klaar om ons mee te nemen naar Carzola. De plaats waar ze binnenkort waarschijnlijk gaat wonen. Haar man, hij lijkt wel op een indiaan, staat buiten rustig op ons te wachten bij de landrover (4x4) Wij wisten dit niet en maken ons in alle rust klaar. Oeps! Het natuurgebied om Cazorla is prachtig. We wandelen een stuk naar een waterval van 30 meter. Daarna gaan we naar haar nieuwe huis. Dit ligt helemaal in de natuur, zonder goede wegen er naar toe, helemaal verlaten van de buitenwereld. Heel mooi maar wel heel erg eenzaam. Gerardo rijdt zelfs met de auto door een rivier. Best gaaf!
Hierna begint het enorm te regenen en daalt de temperatuur tot 7 graden. We horen van het thuisfront dat het heel mooi weer is. Dat was wel even balen! We eten in Carzola in een 'streekrestaurant' Foto's van doodgeschoten wild en opgezette dieren hangen aan de muur. We mogen van Nathalia niet kijken, maar ach, je kunt er niet omheen. Het eten is heel erg lekker en natuurlijk weer heel veel. Buiten komt het nog steeds met bakken uit de hemel. We hebben daarom niet zoveel zin meer in een rondwandeling door dit wel erg leuke stadje. We gaan terug naar de auto en besluiten om met de auto door het stadje te rijden. Hele smalle straatjes, zeker als je met zo'n grote landrover rijdt. Bij de kerk stap Nathalia toch even uit voor inlichtingen en ze komt dan heel triomfantelijk terug dat de rondleiding door de kerk nu start. Ok dan! De rondleiding was al begonnen, maar ze zei op haar manier dat de gids maar even opnieuw moest beginnen. De kerk schijnt de enige kerk te zijn, die gebouwd is boven een rivier. De ondergrondse gang met ontzettend veel water eronder was spectaculair om te zien. De gids sprak, overigens, goed Engels. We zijn vroeger thuis bij Nathalia dan gepland. Het was nog te vroeg om te eten, maar we zaten ook nog vol van de lunch. Het was even een ongemakkelijk moment. We zijn toen in het Engels gaan scrabbelen. Het eten was niet zo lekker. Gelukkig zaten we nog vol. De dag was erg leuk, Nathalia had goed haar best gedaan, maar we waren blij dat we rond 10 uur weer bij José waren en op tijd naar bed konden. Hopelijk doen de leerlingen het goed dit weekend!