Cordoba - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu Cordoba - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu

Cordoba

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Maart 2014 | Spanje, Linares

Laura gaat vandaag jammer genoeg nog niet mee op excursie naar Cordoba. Een terechte beslissing, want het was een mooie maar vermoeiende dag. Philou komt in onze bus erbij zitten. Het was een lange busreis die voorspoedig verloopt. We bezoeken eerst een kasteel, Almodovar del Rio. Het interessantste gedeelte van het kasteel vonden de leerlingen de martelkamer :-) waar 2 martelwerktuigen te zien waren. Daarnaast is een ruimte waar de lijken ingegooid werden. Waren de skeletten die er nu lagen echt of...? Dit was het mooiste deel van het kasteel. Het viel opnieuw op hoe goed onze leerlingen mee deden en zich gedroegen. Erg fijn om dat te zien!
Hierna gingen we naar het centrum van Cordoba. Hier hadden de leerlingen vrije tijd. Leuk was dat 2 leerlingen met ons, de docenten, mee gingen om het Mezquita (de moskee met kathedraal in een gebouw) te bezoeken. Zij waren net zoals wij diep onder de indruk van het imposante gebouw.
Ondertussen deden de andere goede inkopen. Ze kwamen met tassen vol (van de H&M) terug bij het verzamelpunt. 5 leerlingen ontbraken, deze stonden al bij de bus te wachten. Gelukkig maar! Er gingen blijkbaar 2 verhalen over tijd en plek. Dus wezen we de leerlingen er opnieuw op dat communicatie essentieel is.
Bij terugkomst werden we opgewacht door Laura met wie het inmiddels alweer beter ging. Op 'ons' plein hebben we nog met enkele leerlingen gesproken over ' typische dag 4 problemen' , voordat ze naar huis gingen.
Wij gingen uitgebreid aan tafel, weer eten voor een heel weeshuis. We waren, echter, te moe om te eten. Op het moment dat we naar bed wilden werden we gebeld en hebben we nog een probleem, achteraf een probleempje, telefonisch moeten oplossen.