Churros - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu Churros - Reisverslag uit Linares, Spanje van Laura Duivenboden - WaarBenJij.nu

Churros

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Maart 2014 | Spanje, Linares

Wat een korte nacht! Nadat alle leerlingen met hun gastouders en partners naar huis gegaan zijn, vertrekken wij met José en Monica, zijn vrouw, naar hun huis. Ik krijg de rose kamer en Arno ligt op zolder, vlak naast het grote dakterras met prachtig uitzicht over Linares. Monica maakt voor ons nog een maaltijd klaar, zodat we de smerige frieten snel kunnen vergeten. De presentjes vallen goed in de smaak en snel is het al half 2.
's Morgens krijgen we een uitgebreid ontbijt, ondanks dat er gezegd was dat we een licht ontbijt moesten nemen vanwege de churros. We verzamelen bij de school van Linares 2. Deze school heeft namelijk meer ruimte om 2 groepen Nederlanders en Spanjaarden te ontvangen. In de hal is het meteen al een lawaai van jewelste. Spanjaarden en akoestiek... Je weet niet wat je mist of misschien juist wel: wat een kippenhok! Daarna met ongeveer 100 pubers luisteren naar welkomswoord in Spaans en Spengels door beide rectoren. De leerlingen hebben het allemaal naar hun zin. Vinden het nog wel een beetje spannend. Veel ouders spreken geen Engels, maar ze redden zich voorlopig nog goed! Rond half 10 lopen we naar de 'Champs Elysées' van Linares, waar we bij een Churros restaurantje buiten Churros gaan eten. Heerlijk! Zeker toen Philou en ik er nog een lekker kopje koffie bij bestelden. Het is mooi weer, maar het waait erg hard, waardoor je na verloop van tijd wel heel koud wordt (althans de dames...) Hierna gaan we naar de stieren arena. Indrukwekkend om te zien! Hier staan we een tijdje uit de wind en dat was wel even lekker. De leerlingen konden vrij hun gang gaan en renden overal rond en sommigen speelden een stierengevecht na.
De Linares city tour wordt gedaan in de vorm van een vragenquiz. De Spanjaarden nemen hierbij het voortouw, vergeten hierbij soms wel om hun partners erbij te betrekken of in te lichten. Korte instrucities als do this en verder niets. We hebben niet eens kunnen winkelen was het commentaar achteraf, maar ja dat was ook nog niet de bedoeling. 1 van de opdrachten was dat ze een foto moesten maken bij het politiebureau. De agent moest net doen alsof ze gearresteerd werden. Nardi kreeg na verloop van tijd een telefoontje of deze opdracht gestopt kon worden want de politie had het zo wel erg druk. :-)
Wij lopen ook door Linares, bezoeken een kerk en een archeologisch museum. Rond 2 uur zijn we bij het parkje waar alle leerlingen zich weer moesten melden. Haha ze zitten allemaal in het speeltuintje op de wipkip, schommel of de glijbaan. Wie er gewonnen heeft, weet ik niet, maar het was wel een hoop telwerk.
Wij gaan hierna eten (het is al 3 uur) We zijn uitgehongerd! Rond half 5 lopen we kogelrond terug naar huis. We houden een korte siesta. 's avonds eten we weer uitgebreid. Arno en ik hebben een selfie gemaakt in de bus op weg naar het vliegveld. We zullen er ook 1 maken op de terugreis. Before en after exchange... zoek de verschillen!

• 26 Maart 2014 - 18:32

Mascha:

Noth bedd et oll!

• 26 Maart 2014 - 23:21

Lisette :

Hoi allemaal!!!!

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen!!
    Wij krijgen ook de leukste en lekkerste plaatjes (van heerlijke gerechten) tot ge-apt hmmmmm!!!! Jaloers ;-) heel veel plezier allemaal!!!!!

• 27 Maart 2014 - 13:53

Lisette Verhoeven:

Beste mensen, wat een kans , wat geweldig allemaal...Geniet ervan!